Week 3 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Ansj

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 April 2014 | Duitsland, Dresden

De derde week alweer...
Deze week zijn helaas (of beter gezegd: gelukkig) weer niet alle lessen doorgegaan, maar ik ken inmiddels wel alle docenten. Ook heb ik de uitslag van de Sprachkurs gekregen. Mijn niveau volgens het Europees Referentiekader is C1 en hier ben ik wel blij mee (C2 is namelijk het hoogste niveau). Ook is mijn lesrooster nu definitief: maandag en vrijdag vrij!
Dinsdagavond zijn we naar de Länderparty geweest. Deze feestjes worden georganiseerd door Erasmus studenten, iedere keer een ander land. Deze avond werd het feestje georganiseerd door Italianen. Buiten het feit dat ik mijn wijn tegen de muur heb gespuugd omdat ik moest lachen, vond ik niet heel veel aan deze avond. Na dik een uur naar huis te hebben gelopen heb ik samen met Claire in één bed gelegen. Dit was geen succes, dus ben ik op de grond gaan liggen. Dit was ook niet heel erg comfortabel, dus ben ik weer bij Claire in bed gaan liggen. Veel geslapen heb ik deze nacht niet.
Woendag en donderdag waren niet speciaal: naar school gegaan, boodschappen gedaan en in de mensa gegeten.
Vrijdag ben ik op tijd opgestaan, omdat ik om 9 uur de trein had richting Pirna om mijn dag door te brengen in de Bastei. Toen ik 's ochtends mijn raam open deed, hing er een draadje voor mijn raam. Toen ik naar beneden keek, zag ik een zak met tabak voor het raam van mijn onderbuurman hangen. Heel fijn dat mijn bovenbuurvrouw langs mijn raam spullen doorgeeft naar mijn onderbuurman. Natuurlijk heb ik hier foto's van gemaakt welke binnenkort online zullen staan. Heb helaas geen internet op mijn telefoon om de foto's te mailen en de bluetooth doet het niet.
Toen ik om 10 uur in de Bastei aankwam, wist ik niet zo goed welke richting ik uit moest lopen. Ik ben dus gewoon een aantal bordjes gevolgd en kwam ergens in het bos uit. Op een gegeven moment kreeg ik het uitzicht waar ik naar op zoek was. Het was prachtig! Ik heb twee uur lang gewandeld in de mooiste natuur die ik ooit gezien heb. Op het einde van mijn wandeltocht zag ik eindelijk de Basteibrücke. In het regenachtige weer zag het er helaas iets minder mooi uit dan op de foto's op Google. Maar nog steeds adembenemend mooi! Foto's hiervan zullen ook nog volgen!
Natuurlijk is een avontuur van Ansj geen avontuur als er niet iets doms gebeurt. Ik had gedacht tot een uur of vier te wandelen en had dus ook pas vanaf vier uur opgezocht welke bus terug naar huis ging. Dit was niet het geval, ik was namelijk al om 12 uur klaar met wandelen. De eerstvolgende bus naar Pirna reed pas weer om half twee. Ik moest dus anderhalf uur wachten in de kou en regen. Toevallig kwam de buschauffeur die op de heenweg de bus reed langsgereden. Hij herkende me nog en zei dat ik in kon stappen: hij reed rondjes en ik kon hem vergezellen. Dan hoefde ik niet anderhalf uur in de regen te wachten. Dus ben ik bij hem ingestapt. Anderhalf uur later en 6 keer hetzelfde rondje gereden te hebben was het eindelijk half twee. Ik heb de buschauffeur bedankt en ben de andere bus ingestapt die mij naar Pirna zou rijden. In Pirna kon ik gelukkig meteen de trein naar Dresden instappen. Om drie uur was ik thuis en stond ik onder een lekkere warme douche.
Al met al een super dag. Ik heb prachtige natuur gezien, heerlijk gewandeld en anderhalf uur met een buschauffeur verteld terwijl we zes keer hetzelfde rondje reden.
Zaterdag was ik doodmoe en had ik wat spierpijn in mijn benen. Lekker uitgeslapen dus! 's Middags ben ik met Siri, Sharon en Gillian naar de Kaufland geweest en 's avonds hebben we met z'n allen gegeten.
Vandaag was paasbrunch bij Gill en Sharon. Dit was gezellig en lekker. Daarna kon ik EINDELIJK de wasmachine gebruiken. Ik was al twee dagen met mijn was naar beneden (en weer terug naar boven) aan het lopen, maar steeds was iemand me voor. Ik heb dus royaal gebruik gemaakt van deze gelegenheid en twee machines was ingezet. Ook heb ik een beetje gepoetst op mijn kamer. Goed bezig, Ansj!
Morgen: ziewel.
Fijne Pasen!

  • 21 April 2014 - 19:41

    Nieke:

    Hey Ansj,

    Net je reisverhalen gelezen en je foto's bekeken. Nice !
    Hoop echt dat je je draai gaat vinden, en dat je dagen goed gevuld gaan zijn.

    Nog 4 dagen en dan heb je de clan op de stoep staan.

    Weet jij het programma voor het weekend ? En met name de zondag ?
    Ik wil kijken of ik het geregeld krijg dat we zondagochtend skypen met mam. Ik wil opa en E dan ook vragen. Laat maar iets horen, enne, als het que programma niet kan, dan is dat geen ramp. Dan bellen we.

    Dikke poen en knoevel,
    Nieke.

  • 21 April 2014 - 21:20

    Ansj:

    Ha Nieke!

    Ik heb het hier erg naar mijn zin. Ik vind het fijn dat ik kan gaan en staan waar en wanneer ik wil. Ook vind ik het lekker om af en toe even op mijn kamer te zitten om film te kijken of gewoon om de was te doen. Ik denk dat ik mijn draai wel gevonden heb ;-)
    Vandaag ben ik naar Pirna gegaan, is ook een erg leuk plaatsje om eens rond te lopen en te kijken.
    Ik weet nog niet precies hoe dit weekend ingevuld gaat worden. Donderdagavond heb ik in ieder geval een kaartje besteld voor Romeo en Julia in de Semperoper. Ben eens benieuwd of ik dat leuk ga vinden.
    Vrijdagavond denk ik in Dresden een hapje eten en rondlopen, zaterdag wandelen in de Bastei en waarschijnlijk een beetje shoppen en dan zal zondag denk ik dagje Praag worden. Skypen met mam gaat wel lukken, ik denk misschien zondagochtend? Ik zal je een sms sturen als ik weet wanneer het mogelijk is ;-)

    Groetjes en ver zeen os eind mei!

  • 22 April 2014 - 10:06

    Melvie:

    Hey Ansj,

    wat fijn dat het zo goed bevalt in Dresden! En wat een mooie foto's van de natuur. Lijkt me heeerlijk om daar doorheen te wandelen! En een schrale troost: dat van die bus zou mij ook wel overkomen hoor! Haha
    Dat gebeurt je in ieder geval geen tweede keer meer, hoop ik!

    Wat leuk dat je naar Praag gaat voor een dagje, ik ben er ook eens een paar dagen geweest. Echt een mooie stad!

    Amuseer je en we zien ons snel!

    xxx

  • 22 April 2014 - 17:06

    Ansj:

    Ha Melvie!

    Haha, ik ken wel meer mensen wat dat zou overkomen!
    Als jullie dat weekend komen, kunnen we eventueel ook een dag naar Praag gaan (of op stap).

    We zien ons snel! Ben sowieso 23-24-25 mei thuis, misschien zien we ons dan al.

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Week 16

16 Juli 2014

Week 15

07 Juli 2014

Week 14

30 Juni 2014

Week 13

24 Juni 2014

Week 12
Angela

Voor mijn studie zal ik vanaf 1 april voor vier maanden in Dresden wonen en studeren. Op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4781

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: