Week 6 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Ansj

Blijf op de hoogte en volg Angela

12 Mei 2014 | Duitsland, Dresden

Wat heb ik afgelopen week allemaal gedaan:
Zoals altijd weer school gehad. De lessen van mevrouw David (taalcursus en woordenschat) vind ik altijd erg leuk. De tijd vliegt om en vaak is de les al afgelopen voordat ik het in de gaten heb. De les van mevrouw Deutschmann (Lehrwerkanalyse) vliegen helaas niet om. Maar het is gelukkig niet zo erg dat ik in slaap val. De lessen van meneer Zeuner (Landeskundedidaktik en Motivation) daarentegen vind ik heel erg slaapverwekkend. Zo snel als de lessen van mevrouw David omvliegen, zo lang duren de lessen van meneer Zeuner. En dit wordt iedere week maar erger en saaier. Gelukkig heb ik maar twee keer per week anderhalf uur les van hem... Verder is hij een heel aardige man en probeert hij wel de les leuker te maken door af en toe een grappige opmerking erdoor te gooien.
Ook heb ik deze week weer laten zien dat ik een echte keukenprinses ben. Ondanks dat het allemaal niet helemaal lukt zoals ik het wil, smaakt het altijd erg goed. Zaterdagavond zijn Jeffrey, Gillian, Kim en Claire bij mij blijven eten voordat we naar de Vengaboys gingen. Ik had een meisje van mijn afdeling gevraagd of ze ook wilde komen eten, maar nadat ze zei dat ze nog niet zeker wist of ze kon, is ze niet komen opdagen. Gelukkig, want ik had niet genoeg voor nog een persoon. Maar ook jammer, omdat het een heel aardig meisje is waar ik fatsoenlijk Duits mee kan spreken.
Na zaterdagnacht (of beter gezegd: zondagochtend) bijna niet geslapen te hebben naast Gillian op een luchtbed, heb ik het ontbijt verzorgd voor Gillian, Kim en mij en zondagmiddag uitgerust. In de namiddag zijn Kim, Claire, Gill en ik via de Hauptbahnhof (omdat daar een Lidl is die 365 dagen per jaar open is) naar de flat van Gill en Sharon gelopen. Onderweg stond overal politie en de ME. Ook kwamen duizenden fans vanaf het stadion richting het station. Dynamo Dresden had blijkbaar verloren en deze fans waren niet in de beste stemming. We hebben even gekeken hoe de ME richting een fan liep, terwijl andere mensen wegrenden, en zijn toen maar doorgelopen om onze frieten en zuurvlees klaar te maken.
Deze week ga ik weer genieten en slapen tijdens de lessen. Zaterdag vieren we mijn verjaardag in Musikpark en vrijdag wil ik richting Meißen gaan om daar van alles te bezichtigen en eens rond te lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Week 16

16 Juli 2014

Week 15

07 Juli 2014

Week 14

30 Juni 2014

Week 13

24 Juni 2014

Week 12
Angela

Voor mijn studie zal ik vanaf 1 april voor vier maanden in Dresden wonen en studeren. Op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 4777

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: