Week 9 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Ansj

Blijf op de hoogte en volg Angela

02 Juni 2014 | Duitsland, Dresden

Maandag heb ik nadat ik thuis kwam niet veel meer gedaan.
Dinsdag heb ik weer alle lessen gevolgd, heel erg leerzaam en interessant... NOT! Toen ik daarna naar huis liep, regende het enorm. Mijn straat was overspoeld met water, net zoals mijn schoenen en ik. Op het einde van mijn straatje stond het water zo hoog, dat ik er niet kon lopen (zie foto's). Ik ben dus via het grasveld naar de voordeur gelopen. Dit had niet veel effect, want het grasveld was ook overspoeld.
Woensdag heb ik weer fijn boodschappen gedaan en de was ingezet. 's Avonds heb ik ook weer de interessante les gevolgd.
Donderdag was Hemelvaart. Hier in Dresden was eveneens "Männertag". Claire en ik verwachtten hier heel veel van, we dachten aan een dag zoals de Herenzitting. Dus wij wilden ons ook een pilsje gaan drinken. Helaas was er helemaal niets te beleven en hebben we in een cafétje een halve liter Radler gedronken. Daarna zijn we bij The Amsterdam een frikandel speciaal gaan eten en zijn we terug gelopen naar de flat van Claire. Hier hebben we de Hugo en andere drank opgedronken. Hadden we toch nog een beetje een zuipdag. Daarna hebben we weer pizza besteld bij Joey's pizza en om half tien ben ik naar huis gelopen.
Vrijdag ging weer vroeg de wekken aangezien ik voor een weekend naar huis zou vliegen. Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik alleen vloog en heb gelukkig veel hulp gekregen van Siri. Achteraf was duidelijk dat het helemaal niet zo ingewikkeld is en heb ik voor niets twee uur zitten wachten in de vertrekhal.
Vrijdagavond heb ik met Maxime, Stephanie en Veronique lekker cocktails gedronken bij Kiwi, zaterdag ben ik met Janine gaan lunchen en ben ik naar de kerk gegaan, zondag was weer schuttersfeest en heb ik ALWEER geen prijs gewonnen. Of de jury heeft iets aan de ogen, of ze moeten me gewoonweg niet. Dit was het laatste bondsfeest dat ik als koningin meeliep en daarom was extra teleurstellend dat ik geen prijs had.
Toch was het weer een heerlijk weekend in Limburg. Vandaag is mijn Mülldienst begonnen (vuilnisbakken leegmaken) en degene die voor mij aan de beurt was heeft niets gedaan. Ik heb dus lekker een halfuur lang glas en ander afval de trap afgesleept. Natuurlijk zou het niets voor mij zijn als de bakken nu nog steeds leeg waren. Ze zijn alweer allemaal vol...

Deze week heb ik het dus druk met twee keer per dag de afvalbakken leegmaken, maar liefst 6 lessen volgen en vrijdag weer naar huis vliegen.

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Week 16

16 Juli 2014

Week 15

07 Juli 2014

Week 14

30 Juni 2014

Week 13

24 Juni 2014

Week 12
Angela

Voor mijn studie zal ik vanaf 1 april voor vier maanden in Dresden wonen en studeren. Op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4784

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: