Week 13 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: Ansj

Blijf op de hoogte en volg Angela

30 Juni 2014 | Duitsland, Dresden

Afgelopen week was weer een erg gezellige week, zelfs de saaie lessen van Zeuner gingen snel voorbij! Helaas verveel ik me steeds vaker bij de Sprachkurs, aangezien we daar thema's behandelen die naar mijn mening irrelevant zijn (thema's zoals moppen, gespreksonderwerpen, sport). Gelukkig mag je 4 keer afwezig zijn bij deze les, dus ik kan gerust twee weekjes vrij nemen voor de Sprachkurs.

Woensdagavond hebben we de verjaardag van Gillian gevierd. Eerst heeft ze lekker voor ons gekookt, daarna hebben we met een aantal mensen lekker kinderachtig verstoppertje gespeeld in de flat van 10 verdiepingen, inclusief 2 liften. Ik vond het helemaal geweldig. Alleen jammer dat mensen die door het gebouw liepen ons raar aankeken als we ergens verstopt stonden. Ach ja, ik heb me kostelijk geamuseerd en mag als leraar in opleiding gerust nog wel eens kinderachtig zijn...

Donderdag ben ik na school bij Siri knakworsten gaan eten. Daarna zijn we weer met Siri, Kim, Claire, Gillian, Jeff en Bora naar Club Mensa gegaan om voetbal te kijken. Duitsland speelde die avond waardoor het weer bomvol was. Toen het ook nog begon te regenen, zijn we in de rust naar huis gegaan. Samen met Kim, Claire en Gill heb ik bij Kim nog een film gekeken.

Vrijdag ben ik vroeg opgestaan om samen met Siri in de universiteitsbibliotheek de hele ochtend aan het werk te gaan voor school. Daarna zijn we door gegaan naar de Sprechzeit van Frau Deutschmann, zodat zij ons tips kon geven over ons werk.
Na de Sprechzeit ben ik meteen de douche in gesprongen om me klaar te maken voor een gezellige avond op het voetbalveld in Reinhardtsdorf, in the middle of nowhere. Reinhardtsdorf is een plaatsje in de Sächsische Schweiz met een erg mooie omgeving. Bij de voetbalclub van dit dorpje was een voetbaltoernooi waaraan Jeff en Bora deelnamen met een aantal vrienden. Kim, Claire, Gill en ik gingen gezellig mee. Ik vond het erg leuk om te zien dat in zo'n klein, onbewoond, afgelegen dorpje zo'n feest kan zijn. Ik vond het redelijk druk en erg gezellig met alle mensen, het kampvuur en niet te vergeten de lekkere Bratwurst, Schaschlik en Soljanka soep. Toen we 's nachts thuis kwamen, ben ik meteen gaan slapen.
Zaterdag heb ik uitgeslapen en ben ik 's middags met Gill even de stad in gegaan om onder andere een cadeau voor Jeff te kopen.
's Avonds zijn Kim, Claire, Gill, Bora, Jeff en ik bij Gillian thuis samengekomen om op stap te gaan. Het is een gezellige, late avond geworden in Musikpark. De Schlagerzaal was echt top! De mensen die deze avond in de Schlagerzaal waren, lieten me een beetje denken aan de dorpsgekken in het mooie Meerssje.

Zondagochtend lag ik om 6 uur in bed. Ik heb dan ook fijn uitgeslapen tot 12 uur. Om 3 uur ben ik met Siri naar kotsende Gillian gegaan om het cadeau voor Jeff op te halen en daarna zijn we naar Jeff gegaan om zijn verjaardag te vieren en voetbal te kijken (helaas zonder Gill, die was nog een beetje ziek van de avond ervoor).

Vandaag heb ik weer een aantal huishoudelijke klusjes gedaan.
Morgen gaan Gillian en ik weer lekker voetballen in het park. Vorige keer was dit enorm gezellig, dus morgen gaan we weer.
Ik verheug me erg op het komende weekendje Polen, want dan gaan Gill, Claire, Kim en ik naar Auschwitz. Ik ben erg benieuwd wat voor indruk dit op me gaat maken. Ook heb ik zin om Krakau te verkennen, zowel overdag als 's nachts.
Ik heb het hier enorm naar mijn zin en vind het erg jammer als pap en mam eind juli op de stoep staan, want dat betekent dan dat ik voor goed weer naar huis moet.
De laatste weekjes ga ik dus nog even volop genieten hier in deze prachtige stad met haar prachtige omgeving!
Groetjes en tot volgende week, dan lezen jullie hopelijk hoe fantastisch het weekendje Polen is geweest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Week 16

16 Juli 2014

Week 15

07 Juli 2014

Week 14

30 Juni 2014

Week 13

24 Juni 2014

Week 12
Angela

Voor mijn studie zal ik vanaf 1 april voor vier maanden in Dresden wonen en studeren. Op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 4772

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: