Week 15 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Ansj

Blijf op de hoogte en volg Angela

16 Juli 2014 | Duitsland, Dresden

Een beetje laat, maar beter laat dan nooit.
Afgelopen week heb ik weer alle lessen gevolgd.
Dinsdag ben ik niet zelf gaan voetballen in het park, maar heb ik bij Siri op de kamer naar het Duits elftal gekeken. Tussen de lessen en het voetballen in heb ik mijn Hausarbeit voor Landeskunde gemaakt en ingeleverd.

Woensdag heb ik de hele dag aan de Hausarbeit van Lehrwerkanalyse gewerkt en deze heb ik ook ingeleverd. Vandaag heb ik hier het punt van gekregen, namelijk: 2,3. In het Nederlands ist dit ongeveer een 8,5. Erg goed dus.
Woensdagavond heb ik met Siri tot in de late uurtjes gewerkt aan de presentatie voor Wortschatz. Tijdens het typen heb ik de wedstrijd van het Nederlandse elftal gekeken.

Donderdagochtend had ik mijn presentatie. Ondanks dat ik pas rond half 3 in bed lag, ging dit heel goed. Toen we na alle lessen thuiskwamen, hebben Siri, Kim en ik weer tot in de late uurtjes gewerkt aan de Hausarbeit voor Motivation. Weer lag ik rond half 3 in bed.

Vrijdag heb ik eindelijk kunnen uitslapen. Daarna ben ik mijn Schein voor Landeskunde gaan halen. Ook voor dit vak had ik een mooi punt, namelijk: 2,0. Dit is ook tussen de 8/9.
's Avonds heb ik met Kim en Claire twee films gekeken. Weer lag ik pas tegen half 3 in bed.

Zaterdag heb ik niet heel veel gedaan. Een paar boodschappen gedaan en wat opgeruimd. 's Avonds zijn Kim, Claire, Gill (en haar vrienden) en ik cocktails gaan drinken bij Barococo in de Altstadt. Claire, Kim en ik wilden daarna nog verder stappen in de Neustadt, maar daar was niet veel los. Dus hebben we een frikandel/frieten gegeten en zijn we weer naar huis gegaan.

Zondag zijn Siri, Kim, Claire en ik naar de Kreuzkirche gegaan. Hier was het concert waar onze docente aan deelnam. De akoestiek in deze kerk was prachtig, daar heb ik ook alles mee gezegd. Gelukkig had ik het fatsoen (in tegenstelling tot twee jongens voor ons) mijn ogen open te houden en niet in slaap te vallen.
Na dit fenomenale concert hebben we bij een pizzeria gegeten.
Daarna zijn Kim, Claire, Gill en haar vrienden en ik gaan kijken hoe Duitsland wereldkampioen werd. Wat een feest! Ik heb nog nooit zo veel gekke mensen bij elkaar gezien. Het was erg leuk om mee te maken.
Claire, Kim en ik zijn nog even de Neustadt ingegaan. Hier was heel wat los bij de Assi-Eck. Er hingen mensen in de lantaarnpalen/stoplichten, er werd vuurwerk afgestoken, rotjes op de straat gegooid, op auto's die door de menigte probeerden te rijden geslagen en ga zo maar door. We zijn hier toch tot in de vroege uurtjes gebleven en het was erg gezellig.

Maandag wilde ik even bijkomen van alle lange nachten. Ik ben 's middags met Siri even de stad ingegaan en 's avonds hebben Siri, Sharon en ik gezellig samen wat gegeten en een film gekeken.

Gister hadden we geen les en ben ik met Kim naar Belantis geweest. Dit is een pretpark nabij Leipzig. Er waren niet heel veel attracties, maar die wat er waren, waren erg leuk. Het hoogtepunt was dat ik met een vreemd gezin in de wildwaterbaan moest, omdat zij een volwassene te weinig hadden (kinderen tussen de 8 en 11 jaar moesten een volwassene begeleider naast zich hebben zitten). Dus ben ik gezellig een rondje met dit gezin door de wildwaterbaan gegaan. Erg leuk dat dat jongetje waar ik naast zat mij vastpakte toen we stijl naar beneden gingen. Word het misschien tijd dat ik ook aan kinderen begin??

Morgen heb ik nog les, vrijdag ga ik met Kim naar Radebeul naar de wijnberg.
Zaterdag gaan Kim (en misschien ook Claire en Luuk) en ik naar Holi Festival of Colours.

Volgende week is bijna iedereen van mijn Nederlandse klasgenoten weer terug in Nederland. Ik blijf lekker nog een weekje hier om nog een aantal steden en natuurgebieden te bezoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Week 16

16 Juli 2014

Week 15

07 Juli 2014

Week 14

30 Juni 2014

Week 13

24 Juni 2014

Week 12
Angela

Voor mijn studie zal ik vanaf 1 april voor vier maanden in Dresden wonen en studeren. Op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 4803

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: