Week 16 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Ansj

Blijf op de hoogte en volg Angela

21 Juli 2014 | Duitsland, Dresden

Alweer een week voorbij.
Deze week heb ik alle lessen gevolgd (alle lessen = 2 lessen). Gelukkig had ik deze week bijna iedere dag vrij dus heb ik veel kunnen doen.

Donderdagavond hebben Kim en ik buiten gezeten met een huisgenoot van Kim en haar vriendinnen. Hier hebben we weer goed ons Duits kunnen oefenen.

Vrijdag zijn Claire, Kim, Gill en ik naar Radebeul gegaan. Dit is een kwartier reizen met de trein vanaf Dresden. Toen ik naar Meißen ging ben ik hier langs gekomen en dit leek me erg leuk om eens te bekijken. We hebben door de wijnberg gewandeld en natuurlijk ook een wijntje moeten proeven. Het was heerlijk weer, de wijn was lekker en het uitzicht was mooi. Geslaagde ochtend/middag dus. Daarna zijn we bij Herr Dr. Zeuner onze laatste Schein gaan ophalen. Ook zijn we nog even in Dresden gaan winkelen.
's Avonds hebben we gezellig met z'n vieren gegeten. Toen Claire en Gill weg waren, hebben Kim en ik de spullen van Kim alvast in de auto geladen. Ik stond buiten onder het raam, Kim binnen bij het raam. Kim liet de spullen naar beneden vallen, ik ving ze (voor zover dat lukte) op en legde ze in de auto. Zo hebben we toch weer een uurtje omgekregen.
Ook hebben we nog gezellig in het Engels gekletst met huisgenoten van Kim en hun bier opgedronken.

Zaterdag zijn Kim, Claire en ik naar Holi Festival of Colours geweest. We dachten dat dit een festival was en dus erg groot. Maar dit viel tegen toen we aankwamen. Het was een kleine wei met niet heel veel publiek. Waarschijnlijk waren wij gewoon erg vroeg daar, want tegen 3 uur begon het drukker te worden. We hebben ons goed vermaakt met de zakjes poeder en het resultaat zien jullie op de foto's.
Toen ik thuis kwam ben ik meteen onder de douche gesprongen (nadat ik eerst de hele afdeling gekleurd heb met mijn poeder). Helaas kwam er alweer alleen koud water uit de kraan. Nadat ik me weer aangekleed had en geconstateerd had dat ik de roze kleur niet van mijn lichaam kreeg, heb ik de afdeling gepoetst.

Zondag vertrok ook Kim naar Nederland en waren Claire en ik dus nog de enige twee hier in Dresden.
We zijn naar Chemnitz (een van de drie grootste steden in Sachsen) geweest. Hier hebben we welgeteld twintig minuten rondgelopen. Niemand op straat te bekennen, geen winkels/restaurants/cafés open.
Gelukkig reed er meteen weer een trein terug naar Dresden. We hebben een wegwerp barbecue gekocht en lekker de hele middag in de zon gelegen en gebarbecued.

Vandaag ga ik alvast beginnen aan het inpakken, aangezien ik vrijdagochtend naar huis vlieg.

Tschüssie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Week 16

16 Juli 2014

Week 15

07 Juli 2014

Week 14

30 Juni 2014

Week 13

24 Juni 2014

Week 12
Angela

Voor mijn studie zal ik vanaf 1 april voor vier maanden in Dresden wonen en studeren. Op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 1146
Totaal aantal bezoekers 4778

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: