Week 8 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Ansj

Blijf op de hoogte en volg Angela

28 Mei 2014 | Duitsland, Dresden

Een béétje aan de late kant, maar beter laat dan nooit. Hier een verslag van afgelopen week.
Ik heb weer alle lessen gevolgd, behalve Lehrwerkanalyse, want die viel uit.
Dinsdagavond hebben Gillian en ik gevoetbald in het park. Een groep mensen heeft zich bij elkaar gepakt en voetbalt dinsdagavond rond 6 uur in het park. Ondanks dat ik geen voetbalervaring heb, kreeg ik een aantal complimenten en heb ik me goed geamuseerd. Ik vond het zelfs zo leuk, dat ik de volgende keer weer mee doe. Zo sport ik tenminste een beetje en leer ik natuurlijk ook weer nieuwe mensen kennen.
Woensdag ben ik met Gillian naar de Bastei gegaan (dit was mijn derde en tevens laatste keer, heb het wel gezien nu). Het was woensdag 28 graden en heerlijk weer om door de Bastei te wandelen. Ik heb samen met Gillian de route gelopen die ik vorige keer ook gelopen ben. In dit zonnige weer zag het er allemaal heel anders uit. 's Avonds hebben we bij Siri en mij in de tuin gebarbecued. In het hoge gras was het een beetje gevaarlijk om die wegwerpdingen op de grond te zetten, dus heb ik mijn strijkplank naar beneden gehaald en hebben we lekker op de strijkplank gebarbecued.
Donderdag heb ik weer fijn alle lessen gevolgd. Ook deze dag was het weer snikheet. Na school hebben Sharon, Siri en ik bij ons in de tuin in het zonnetje gelegen. Daarna heb ik me gedoucht, eten gemaakt, mijn koffer ingepakt en ben ik naar bed gegaan.
Vrijdag ging om 5 uur de wekker, omdat ik dit weekend naar huis zou vliegen. Om 6 uur liepen Siri en ik de deur uit om met de trein naar het vliegveld van Dresden te gaan. Om half 12 ongeveer was ik thuis en ben ik op bezoek gegaan bij familie. 's Avonds zijn we met het gezin gaan uiteten en ben ik op tijd naar bed gegaan.
Zaterdag ben ik met Anne en Maxime naar Pop on Top in Valkenburg geweest. Het weer was heerlijk en het was erg gezellig. 's Avonds ben ik naar de verjaardag van Madelon gegaan, hier heb ik lekker gegeten en het was erg gezellig. Toen ik tegen half 1/1 uur thuis was ben ik meteen naar bed gegaan.
Zondagochtend ging weer om half 6 de wekker, omdat de kapster kwam. Ik heb een super dag gehad op het schuttersfeest in Spaubeek. Helaas geen prijs gewonnen, maar dat heeft de pret niet bedorven de rest van de avond.
Maandag moest ik weer op tijd opstaan, omdat ik mijn koffer moest inpakken (beter gezegd: dichtmaken. Ik ben het weekend niet thuis geweest en heb het koffer niet aangeraakt). 's Middags zijn we weer terug gevlogen naar Dresden.

Alhoewel ik dit niet gedacht had, vond ik het heerlijk om weer thuis te zijn. Ik had gedacht meteen heimwee te krijgen naar Dresden, maar dit was niet het geval.
Ik heb het in Dresden enorm naar mijn zin. Ik vind het ook totaal niet erg dat ik hier vier maanden moet blijven, het hadden er voor mij ook wel zes mogen zijn. Ik ben hier zelfs met plezier. Ik zag er in eerste instantie ook erg tegenop weer naar Nederland te gaan: het was eigenlijk een verplichting voor me dat ik 3 keer naar Nederland zou moeten.
Maar de gezelligheid thuis met mijn vrienden en familie, een lekker pilsje en de Limburgse muziek kunnen niet overtroffen worden door Dresden en haar mooie omgeving.

Zo, dat was het voor vandaag.
Vrijdag vlieg ik weer naar huis voor een gezellig weekendje.
Vrijdagavond ga ik eindelijk weer eens gezellig op stap in Maastricht met Stephanie en Veronique, zaterdag ziewel en zondag weer Sjöttefjes!
Ik heb er enorm zin in en volgende week lezen jullie meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Week 16

16 Juli 2014

Week 15

07 Juli 2014

Week 14

30 Juni 2014

Week 13

24 Juni 2014

Week 12
Angela

Voor mijn studie zal ik vanaf 1 april voor vier maanden in Dresden wonen en studeren. Op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 4807

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: