Week 12 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Angela Claessens - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Ansj

Blijf op de hoogte en volg Angela

24 Juni 2014 | Duitsland, Dresden

Sinds deze week ben ik weer in Dresden tot eind juli.
Thuis had ik een erg leuke week, dus het viel tegen om weer naar school te gaan. Gelukkig is het wk bezig en heb ik hier ook genoeg te doen dus.
Maandag heb ik boodschappen gedaan, aangezien ik niks meer in huis had na die week thuis. 's Avonds ben ik met Gillian, Bora, Henk en Jeff bij Club Mensa naar de wedstrijd van Duitsland gaan kijken. Het was erg druk en gelukkig hebben ze gewonnen.
Dinsdag ben ik weer alle lessen gaan volgen. 's Avonds weer naar Club Mensa om de wedstrijd van België te kijken. Ook zij hebben gewonnen.
Woensdag had ik les tot 18.10, maar gelukkig mochten we om 17.50 weg zodat ik met Kim, Jeff en Henk meteen weg konden om weer bij Club Mensa de wedstrijd van Nederland te gaan kijken (natuurlijk geheel in stijl: oranje truitje, rood-wit-blauwe strepen op de wangen).
Donderdag heb ik alle lessen gevolgd, maar voor de verandering geen voetbal gekeken.
Vrijdag heb ik gewerkt aan opdrachten van school.
Zaterdag zijn Gillian, Claire en ik naar Berlijn gegaan. 's Ochtends om 07.15 vertrokken met de bus vanaf Dresden Hauptbahnhof en 's avonds om 11 uur kwamen we hier weer aan. We hebben kilometers gelopen: van de Alexanderplatz via de Fernsehturm, Berliner Dom en Museumsinsel naar de Brandenburger Tor, daarna terug naar het station om wat te eten. Toen weer verder gelopen naar de Reichstag, via Schloss Bellevue naar de Siegessäule. Vanaf de Siegessäule zagen we een straat vol met kraampjes. Hier zijn we langsgelopen. Blijkbaar was de Berliner Christopher Street Day (voor homo's, lesbiennes, biseksuele en transgenders). Het was nog niet druk, maar we hebben wel genoten van een lekkere bowle.
Daarna zijn we de route weer helemaal teruggelopen, hebben we gegeten en nog een uurtje gewinkeld. Toen reed de bus weer terug. Om half 12 was ik thuis en doodmoe. Ik ben meteen gaan slapen.
Zondag heb ik uitgeslapen, boodschappen gedaan, afgewassen en verder niks.
Gister was weer een wedstrijd van Nederland. Kim, een vriendin van Kim, Siri, Gill, Claire en ik zijn weer bij Club Mensa gaan kijken. Daarna ben ik met Claire mee naar huis gegaan om de wedstrijd van Brazilië te kijken (aangezien ik zelf geen tv heb op mijn kamer). In de rust ben ik naar huis gegaan en gaan slapen.
Toen net heb ik Sprachkurs gehad en over anderhalf uur heb ik Landeskundedidaktik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Week 16

16 Juli 2014

Week 15

07 Juli 2014

Week 14

30 Juni 2014

Week 13

24 Juni 2014

Week 12
Angela

Voor mijn studie zal ik vanaf 1 april voor vier maanden in Dresden wonen en studeren. Op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 4794

Voorgaande reizen:

26 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: